Vali Yavuz, Rizeliler Derneği’nin kahvaltısına katıldı: “Tahir Hoca ile her sorunu çözebiliyoruz”

Kocaeli Rizeliler Derneği’nde konuşan Yavuz, Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’dan övgü ile bahsetti: “Tahir Hoca çok kıymetli bir insan. Kentin her türlü sorununu konuşup çözüyoruz.”

Kocaeli Rizeliler Derneği, geleneksel hale getirilen cumartesi kahvaltılarında bu kez Vali Seddar Yavuz’u ağırladı. Programa Kocaeli Fırıncılar Odası Başkanı Ali Sarı, İŞKUR İl Müdürü Ulvi Yılmaz, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Kamil Tüylüoğlu, Rize Dernekler Federasyonu Genel Sekreteri Selim Kale, eski Rizeliler Derneği Başkanı Osman Çakır ve misafirler katıldı. Programda Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı öğrencileri Karadeniz ezgilerinden oluşan konser verdi.

FOLKLOR EKİBİ GELİYOR

Programda konuşan Kocaeli Rizeliler Derneği Başkanı Ekrem Kumuşoğlu, “Kentimiz hakkında projelerimizi, sorunlarımızı konuşabileceğimiz devlet büyükleri ile programlar düzenlemeye devam ediyoruz. Sayın Valimize bize vakit ayırdığı için teşekkür ediyorum. Dernek olarak folklor ekibi kuracağız” dedi. Ekrem Kumuşoğlu’ndan sonra Vali Seddar Yavuz konuştu.

17 MİLYARLIK YATIRIM

Kahvaltıda ağırlandığı için mutlu olduğunu belirterek sözlerine başlayan Vali Yavuz, “Karadeniz insanı kabına sığmayan, genç ve enerjiktir. Bu şehirde 15 bin Eskişehirli var. Ben Eskişehirliyim ama hiçbir Eskişehirli beni ziyarete gelmedi. Karadeniz’in şartları insanları zorladı ve çoğu kişi bu bölgeye geldi. Burada birlik olup beraber hareket ediyorlar. Kocaeli’de yatırım ve hizmetlere 17 milyar liralık bir yatırım yaptık. Dış ticarette cumhuriyet tarihinin en yüksek rakamına ulaştık.  210 milyar lira bandında bir ihracat söz konusu.

6.500 AİLEYE ZİYARET

Türkiye’de sorun var gibi bir algı oluşturmamak lazım. Bütün dünyada sorun var. Bir ara İngiltere’de askerler benzin dağıtıyordu. Ama bunlar Türk medyasında yer almadı. Öldük, bittik, yandık psikolojisi ile başarılı olduğu hiçbir zaman görülmemiştir. Kötü yaklaşımlar ekonomiyi etkiliyor. Parası olan harcamıyor, yatırım yapacak olan bekliyor. Bu tür olumsuz düşüncelerden kurtulmak gerekiyor. Kapımız, gönlümüz her zaman açık. Eşim ile birlikte bugüne kadar bin aileyi gezdik. Sizden sonra da bir grup aileyi ziyaret edeceğim. Eşimin ve kaymakamların ziyaret ettiği aile sayısı yaklaşık 6 bin 500 olmuştur” dedi.

BARINMA SORUNU YOK

Üniversitelilerin Cumhuriyet Parkı’ndaki eylemlerine de değinen Vali Yavuz şunları söyledi: “Eylemin yapılacağını biz 15 gün önceden biliyorduk. Eylem başladı, bekledim. Belki dağılırlar dedim. Sonra gece Spor Gençlik İl Müdürünü aradım. Öğrencilerin isimlerini tespit edip bir yere yerleştirip misafir edelim diye talimat verdim. Çocuklar, bizim barınma sorunumuz yok, biz hayat pahalılığına şikayet ediyoruz dedi. Bütün öğrencileri yurtlara yerleştireceğimizi söyleyen bir tweet attım. Barınamayanlar eyleminde bulunan 34 kişiden 11’i öğrenci değil. Bizim teklifimizi reddettiler. Ben de eylemin doğru olmadığını içeren sert bir tweet attım. Kocaeli’de hiçbir öğrenci aç ve açıkta değil. Kentte barınma sorunu yok. Bir makama gelince doğruyu söyleyeceksiniz. Korkmayacaksınız.

ÇOK KIYMETLİ BİRİSİ

Siyasetçi olsam şunu söylerim; ‘Siz bizim kıymetlimizsiniz. Taşın üstünde yatmanıza gönlüm razı olmaz. Gelin sizi otele yerleştireyim.’ Ama öyle olmadı. Sorunun üzerine gidildi. Bir sorun çözmek değil, o sorunun üzerinde tepinmek diye ahlaksız bir tutum oluştu. Siyasi görüşünüz ne olursa olsun edep, ahlak çok önemli. Tahir Hoca çok kıymetli bir insan, bu kent için büyük bir şans. Kentin her türlü sorununu konuşup çözüyoruz.

KAÇ GÖÇMENİMİZ VAR?

Kocaeli’ye Suriye’den gelen 55 bin kişi var. Bine yakın Afganistanlı topladık. Başka ile gideceği zaman seyahat izin belgesi alması lazım. Kaçak yollarla giderse bu bilgileri topluyoruz. Kocaeli ek yerleşme yeri değil. Özellikle Afganistan’dan milyonlarca mülteciyi Türkiye’ye göndermek karışıklık çıkarma nedeni. Türkiye’nin sınırları yol geçen hanı değildir. Taliban rejiminden sonra Afganlıları ülkelerine göndermekte sıkıntı yaşıyoruz. Suriye’de güvenli alanlara 500 bin kişi geri döndü. Türkiye, Suriye’ye girmese Gaziantep’i, Kilis’i boşaltmak zorunda kalabilirdik. Hatırlarsınız Kilis’e füzeler yağıyordu. Dünü unutmamak lazım. Devlet adamları dünü unutmaz.”

16 Eki 2021 - 15:36 - Gündem

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Büyük Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Büyük Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Büyük Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Büyük Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.